Formativní hodnocení dětí a žáků
|
Číslo akreditace: Číslo akreditace: č.j. 8 |
Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Cílem semináře je seznámit účastníky s významem hodnocení pro rozvoj dítěte a žáka, poskytnout mu východiska pro využívání formativního hodnocení a sebehodnocení dítěte a žáka Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocení a hodnocení pro učení. Přehled témat výuky s časovou dotací Do obasahu semináře budou zařazena níže uvedená témata: - Systém pojmů autoevaluace, hodnocení - Praktická část ? co je to hodnocení, zkušenosti, příklady dobré praxe - Druhy hodnocení a jejich význam ? - Systém podporující rozvoj dětí, žáků ? podmínky, vzdělávací nabídka, spolupráce a hodnocení - Smysl hodnocení -Hodnocení procesu - Formy hodnocení - Funkce hodnocení - Základ pro hodnocení ? cíle, kritéria, - Formativní hodnocení - Efektivní zpětná vazba podporující učení - Aktivizování dětí a žáků jako zdroj učení pro sebe navzájem - Slovní hodnocení a sebehodnocení - Metody formativního hodnocení - Mapy učebního pokroku - Praktické ukázky formativní hodnocení - Závěr, diskuse hodnocení
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ
|
Určeno: učitelkám a ředitelkám MŠ, učitelům 1.stupně ZŠ |