 Formativní hodnocení dětí a žáků
|
Číslo akreditace: č.j. 848/2022-4-88 |
Seminář bude veden aktivizujícím výkladem s možností řízené diskuse, aby účastníci mohli sdělovat své zkušenosti s aktivizačním zpětnovazebním hodnocením. Cílem semináře je seznámit účastníky s významem hodnocení pro rozvoj dítěte a žáka, poskytnout mu východiska pro využívání formativního hodnocení a sebehodnocení dítěte a žáka Uvědomí si důležitost podporujícího a motivujícího hodnocení pro další individuální rozvoj dítěte a žáka. Na semináři se zaměříme na formativní hodnocení a hodnocení pro učení.
Přehled témat výuky s časovou dotací
Do obasahu semináře budou zařazena níže uvedená témata:
- Systém pojmů autoevaluace, hodnocení
- Praktická část ? co je to hodnocení, zkušenosti, příklady dobré praxe
- Druhy hodnocení a jejich význam ?
- Systém podporující rozvoj dětí, žáků ? podmínky, vzdělávací nabídka, spolupráce a hodnocení
- Smysl hodnocení
-Hodnocení procesu
- Formy hodnocení
- Funkce hodnocení
- Základ pro hodnocení ? cíle, kritéria,
- Formativní hodnocení
- Efektivní zpětná vazba podporující učení
- Aktivizování dětí a žáků jako zdroj učení pro sebe navzájem
- Slovní hodnocení a sebehodnocení
- Metody formativního hodnocení
- Mapy učebního pokroku
- Praktické ukázky formativní hodnocení
- Závěr, diskuse hodnocení
|
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ |