 Matematická gramotnost - nové přístupy
|
Číslo akreditace: 27770/2019-1-853 |
Cílem semináře je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů. Získat dovednosti znalostí a kompetence v oblasti matematické gramotnosti.
Seznámit účastníky :
? s principy Hejného metody, s konstruktivistickým přístupem ve vyučování.
? s prostředími, kterými jsou žáci ve výuce vedeni a na kterých si žáci vytvářejí matematická schémata
Seminář je určen vychovatelkám ŠD nebo AP ve školách, kde se žáci vyučují Hejného metodou. Do obsahu semináře jsou zařazena táto témata:
? Seznámeni s principy Hejného metody
-Seznámeni s klíčovými prostředími,
kterými jsou žáci ve výuce vedeni a na kterých si vytvářejí matematická schémata-
Krokování , Autobus, Vláčky, Krychlové stavby, Dřívka, Skládání a střihání papíru
- Rozvoj počátečních představ dětí
porovnávání, uspořádání, počet,
problematika aritmetických operací
práce s daty (třídění, evidence tabulkou...). Numerika - součtové trojúhelníky , jak a proč na násobilku + násobilkové čtverce
Účastníci budou společně přicházet na možnosti zapojení se do aktivit z hlediska ŠD a AP.
Celý seminář bude veden pomocí konkrétních úloh tak, aby si sami zažili radost z poznání. Pomocí diskuze mohou sdílet a řešit konkrétní otázky, které jim během praxe a práce s dětmi vyvstaly.
Tento seminář může být ?šitý? přímo na požadavky jednotlivých škol.
|
Určeno: pedagogům 1. st. ZŠ a vychovatelkám ŠD |