![](images/bod_c.jpg) Tvorba PLPP v rámci podpúrného opatření prvního stupně v SŠ
|
Číslo akreditace: 11227/2016-1-303 |
Program vychází z platných legislativních norem souvisejících s novelou Školského zákona (zákona č. 561/2004 Sb.) a Vyhlášky 27/2016 Sb.
Obsah semináře je zaměřený na výklad a objasnění principů podpůrného opatření prvního stupně a návazně především jde o vysvětlení pravidel tvorby a využití Plánu pedagogické podpory (PLPP), úpravu strategií výuky (metod a forem), didaktické postupy, úpravy v organizaci vzdělávání a hodnocení žáků/studentů, které mohou pedagogové využít bez doporučení odborného pracoviště (ŠPZ) s důrazem na specifičnost vzdělávání na střední škole. Součástí programu je vysvětlení základních principů pedagogické diagnostiky - jak využívat základní pedagogickou diagnostiku v praxi a jak získané informace využívat v rámci výchovně vzdělávacího procesu a rovněž při tvorbě plánu pedagogické podpory k aktivnímu zapojení žáka/studenta při respektování jeho osobnostních dispozic, s ohledem na jeho sociální status, životní a kulturní podmínky. Zároveň je zdůrazněna role zákonných zástupců při realizaci PLPP a spolupráce pedagoga či pedagogů s poradenským pracovníkem školy. Důraz je kladen i na propojení PLPP s platným RVP SŠ a návazně s aktuálním ŠVP školy.
? Legislativní rámec
a) podmínky k poskytnutí PO 1. stupně, poradenská pomoc, intervence školy, ?.
? Základní pedagogická diagnostika žáka/studenta nutná pro tvorbu plánu pedagogické podpory
a) základní diagnostické metody - pozorování, rozhovor, anamnéza (rodinná, osobní, školní), ?
? Praktický nácvik? 3 hodiny
a) vlastní tvorba plánu pedagogické podpory
využívání plánu pedagogické podpory v praxi
|
Určeno: pedagogům SŠ - pedagogickému kolektivu |