 Aktivizující metody vzdělávání v MŠ - kooperativní činnosti
|
Číslo akreditace: 32594/2020-5-777 |
V souvislosti s rozvíjením klíčových kompetencí dětí se jako nezbytné jeví zařazování aktivizujících metod do práce MŠ, zejména pak kooperativních činností. Vytváření prostředí, v němž mohou děti spolupracovat - kooperovat, vyžaduje od učitelky MŠ specifické dovednosti. Na jejich rozvoj je zaměřen obsah vzdělávací akce. Bude realizován formou praktické dílny (tréninkovými metodami), tak aby účastníci získali dovednosti, které bezprostředně využijí v praxi. Společně s lektorkou se účastníci budou věnovat tématům:
Organizace kooperativních činností a skupinové práce v MŠ ? pravidla pro spolupráci ve skupině, různé strategie členění dětí do skupin, role ve skupině
Diferencované úkoly pro práci ve skupinách ? jak vytvořit nabídku, která bude odpovídat rozdílným schopnostem dětí a povede je ke kooperaci.
Podnětné prostředí - jak uspořádat prostředí třídy, aby bylo vhodné pro skupinovou práci a kooperaci dětí, tipy na pomůcky a materiály.
Účastníci získají vědomosti a dovednosti, které jim napomohou plánovat a organizovat kooperativní činnosti a skupinovou práci dětí a tím podporovat rozvoj jejich klíčových kompetencí.
|
Určeno: učitelkám a ředitelkám MŠ |