Hyperaktivní a agresivní dítě
|
Číslo akreditace: č.akreditace 28911/2022-3 |
Jak reagovat a řešit dětskou agresivitu , impulzivitu, ztrátu motivace . Cíl zdělávacího programu : Umět přistupovat, korigovat a vést dítě s odlišnými projevy svého chování ,jenž vyvolává různé reakce v jeho bezprostředním okolí. ? znalost vlastních emocí,zvládání emocí ; metoda tzv. kladné disciplíny ? vlastní vnímavost k emocím jiných lidí - empatie - umění mezilidských vztahů ? charakteristiky dětského ontogen. vývoje / stádia vývoje osobnosti / = osvojení důvěry,autonomie dítěte,stádium iniciativy? ? rozvoj schopností a nadání ? nutnost změn vzorců chování ? přístupy , reagování,nápravy nekontrolovatelného vzteku ? snížená psychická odolnost dítěte - metody nápravy ? pevný řád činností ve vztahu k impulzivním projevům ? kvalita / rozsah / pozornosti ? přístupy, postupy, osvojování prac. návyků ? efektivní metody vyučovací: motivační , dramatické, kooperativní / Brainstorming /, demonstrace?; specifické výukové / metodické / požadavky ? aktivní rodičovská spolupráce s vyučujícími k dětem se spec projevy chování ? výchovné vlivy rodičovské ?trendy / metody /- histriónské matky, úzkostné matky, otcové slaboši, tvrdí?; světlé a stinné stránky osobnosti / ? stádia získávání přátelství
|
Určeno: učitelkám a ředitelkám MŠ a pedagogickým asistentům |