Matematická pregramotnost - 8 vyučovacích hodin
|
Číslo akreditace: č.akreditace 28911/2022-3 |
Lze hradit z Operačního prgramu J.A.Komenského
Cílem semináře je zprostředkovat účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ .
Lektorka účastníkům představí metodické postupy v oblasti předčíselných a matematických představ, dále edukační postupy v rozvoji prostorové orientace, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte.
Obsahová část:
1. Rozvoj a práce s barvami, poznávání základních geometrických tvarů. Zrakové vnímání
2. Rozvoj prostorové představivosti, orientace v prostoru , pravolevá orientace
3. Rozvoj posloupnosti , řady, pochopení a práce s pojmy , první, poslední, druhý, Pojem skupina předmětů a vztahy mezi předměty ve skupině - tvoření a porovnávání množin s názorem
4. Třídění - společných charakteristik a předmětů - vytváří se dovednost třídit
5. Deficity matematických dovedností , ve vztahu ke školním výkonům.
6. Názorná představa o čísle / dítě má osvojeno verbální počítání do 20 ti a zná následnost čísel i to číslo, které předchází ; ví, že určité počty předmětů se vždy se se označují stejnými číslovkami .
7. Vývoj psychických předpokladů pro matematiku v předškolním věku
Prostor bude dám příkladům z praxe.
.
|