Možnosti využití filmu pro rozvoj kritického myšlení a čtenářské gramotnosti
|
Číslo akreditace: 32594/2020-5-777 |
Cílem semináře je podpořit motivaci účastníků k využívání filmu ve vzdělávací činnosti. Budeme hledat odpovědi na otázky proč a jak pracovat s filmem, na co se zaměřit, jaké otázky klást žákům, jak je podněcovat k diskuzi, jak rozvíjet jejich emocionální prožívání, jak využít film pro problémově orientovanou výuku. Ujasníme si, jaké vzdělávací cíle dokážeme s jeho pomocí naplnit. Budeme hledat přesahy mezi vzdělávacími obory, propojení napříč gramotnostmi. Odnesete si praktické návody na využití aktivizačních metod při práci s filmem.
Budeme pracovat s ukázkami z těchto filmů: (v závorce jsou uvedeni autoři literárních předloh)
? Matilda (R. Dahl),
? Nekonečný příběh (M. Ende)
? Kybernetická babička (J. Trnka)
? Muž, který sázel stromy (F. Back)
? Dějiny udatného českého národa (L. Seifertová, P. Koutský)
? Země: vznik planety (počítačová grafika s fotografickou kvalitou)
|
Určeno: pedagogům 1.st. ZŠ |