Komunikace s dítětem a žákem - I.část
|
Číslo akreditace: v akreditačním řízení |
Cílem tohoto vzdělávacího programu je jednak pochopení, jaké faktory ovlivňují komunikaci dítěte, které přichází do školského zařízení, jakým způsobem se v dítěti ukládají , jak se následně projevují a jak aplikovat toto poznání do práce s dětským kolektivem.
Do obsahu semináře jsou zařazena níže uvedená
1. Princip rozvoje komunikace
- Společné zamýšlení se nad principem, jakým způsobem probíhá rozvoj komunikace dítěte od jeho narození až do doby nástupu do základní školy.
- Formou interaktivních úvah je zjišťováno pochopení účastníků o tom, jakým způsobem se v jednotlivých obdobích života dítěte tvoří, tvarují a fixují komunikační základy dítěte. Aktivní zapojení všech účastníků.
2.Pochopení reálií, které skutečně formují a ovlivňují komunikaci dítěte
- Vysvětlení hlavních faktorů, které ovlivňují to, jakým způsobem se utváří
?komunikační matrice? a jakým způsobem tato ?komunikační matrice?ovlivňuje chování a jednání dítěte a žáka.
3. Komunikační projevy dítěte a žáka ve školním zařízení
- Jakým způsobem se bude projevovat ?komunikační matrice? dítěte a žáka, v prvních dnech pobytu ve školním zařízení, v komunikaci s ostatními dětmi, i v komunikaci s pedagogy
4. Aplikace získaných poznatků do prostředí dětského kolektivu
- Jak akceptovat způsob komunikace jednotlivých dětí v kolektivu, jak tuto komunikaci sledovat a rozvíjet. Jaká jsou úskalí a jak je rozpoznat a překonat.
- Práce s komunikačními modely.
- Projevy ?komunikační matrice? a jak na ně optimálně reagovat, aby se dítě neuzavřelo, necítilo se zraněné nebo ztracené.
Hodinová dotace: 2 vyučovací hodiny
Celkem: 8 vyučovacích hodin
3. Forma: prezenční
4. Vzdělávací cíl:
Cílem programu je jednak pochopení, jaké faktory ovlivňují komunikaci dítěte, které přichází do školského zařízení, jakým způsobem se v dítěti ukládají , jak se následně projevují a jak aplikovat toto poznání do práce s dětským kolektivem.
|
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ |