Význam kamarádských a přátelských vztahů v životě dětí
|
Číslo akreditace: v akreditačním řízení |
Cílem semináře je uvědomit si a podpořit vliv významu kamarádských / přátelských / vztahů na formování osobnosti dítěte / žáka ;
Osvojování vlivu koučingu dětských přátelství ? strategie, povzbuzování
Mezi dětmi ve věku od čtyř do šesti let, se již objevují první známky vytváření intenzivních pozitivních sociálních vztahů jako je kamarádství / přátelství / a také se dle vývojových etap dítěte u nich utužuje chování, které tvoří základ budoucího prosociálního chování / přesah do školního věku /.
Do obsahu semináře jsou zařazena níže uvedená témata:
I.Role poradce:
Zůstat v pozadí . Nekritizovat / pochopit, být trpělivý /.. Vytvářet příležitosti / neizolovat dítě / -vnímat výběr kamaráda ; co je, co není kamarádský vztah , učit dítě správně reagovat na ? problémové dítě? / s nápomocí rodičů, učitelů
II. Typické znaky kamarádských projevů.
-Ranný věk ? 4 typy sociálních aktivit- pomáhající, centrické, kooperační, podporující
- Vliv přátelství na následně orientované činnosti. ( 3 -6r.)
- Význam a vznik pravidel 6r.- 12r.
- Prosociální činnosti- ml. školní věk
III. Posilování kamarádských vztahů: / MŠ s přesahem do školního věku/:
- Společné zájmy- hry
- Posílená pozice v kolektivu.
- Osvojení správného mezilidského chování- dobrý příklad,
hra, pochvala, podmiňování...
- Aplikace v praxi / častost/.
1 hod.
IV. Negativní projevy konfliktů na vznik kamarádství / nejen u předškolních dětí /
|
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ |