Komunikace s dítětem a žákem - I.část
|
Číslo akreditace: 848/2022-4-88 |
Cílem programu je pochopit, jaké faktory ovlivňuji komunikaci dítěte, které přichází do školského zařízení, jakým způsobem se v dítěti ukládají, jak se následně projevují. Jak aplikovat toto poznání do práce s dětským kolektivem.
Postupně se budou lektoři věnovat následujícím tématům:
- Princip rozvoje komunikace - komunikační typy
Společné zamýšlení se nad principem, jakým způsobem probíhá rozvoj
komunikace dítěte od jeho narození až do doby nástupu do základní školy.
- Pochopení reálií, které skutečně formují a ovlivňují komunikaci dítěte
Vysvětlení hlavních faktorů, které ovlivňují to, jakým způsobem se utváří
?komunikační matrice? a jakým způsobem tato ?komunikační matrice?
ovlivňuje chování a jednání dítěte a žáka.
- Komunikační projevy dítěte a žáka ve školním zařízení
Jakým způsobem se bude projevovat ?komunikační matrice? dítěte a žáka ,
v prvních dnech pobytu ve školním zařízení, v komunikaci s ostatními dětmi,
i v komunikaci s pedagogy
- Aplikace získaných poznatků do prostředí dětského kolektivu
Jak akceptovat způsob komunikace jednotlivých dětí v kolektivu.
Seminář proběhne pod vedením manželů Petra a Kamily Kopsových , kteří jsou autory řady odborných publikací, jež jsou využívány v předškolní i školní pedagogice - Tygr dělá uáá uáá..., Jak se krotí tygr, Jak se dorozumět s tygrem, Tygří třídní kniha.
|
Určeno: učitelkám a ředitelkám MŠ |