 Komunikace s dítětem a žákem - I. část
|
Číslo akreditace: v akreditačním řízení |
Cílem programu je jednak pochopení, jaké faktory ovlivňují komunikaci dítěte, které přichází do školského zařízení, jakým způsobem se v dítěti ukládají , jak se následně projevují a jak aplikovat toto poznání do práce s dětským kolektivem. Do obsahu budou zařazená níže uvedená témata: - Princip rozvoje komunikace Společné zamýšlení se nad principem, jakým způsobem probíhá rozvoj komunikace dítěte od jeho narození až do doby nástupu do základní školy. Formou interaktivních úvah je zjišťováno pochopení účastníků o tom, jakým způsobem se v jednotlivých rocích života dítěte tvoří, tvarují a fixují komunikační základy dítěte. Aktivní zapojení všech účastníků. - Pochopení reálií, které skutečně formují a ovlivňují komunikaci dítěte Vysvětlení hlavních faktorů, které ovlivňují to, jakým způsobem se utváří ?komunikační matrice? a jakým způsobem tato ?komunikační matrice? ovlivňuje chování a jednání dítěte a žáka. - Komunikační projevy dítěte a žáka ve školním zařízení Jakým způsobem se bude projevovat - Aplikace získaných poznatků do prostředí dětského kolektivu Jak akceptovat způsob komunikace jednotlivých dětí v kolektivu, jak tuto komunikaci sledovat a rozvíjet. Jaká jsou úskalí a jak je rozpoznat a překonat. - Práce s komunikačními modely. Projevy ?komunikační matrice? a jak na ně optimálně reagovat, aby se dítě neuzavřelo, necítilo se zraněné nebo ztracené.
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ, pedagogickým asistentům, speciálním pedagogů a výchovným poradcům
|
Určeno: pedagogům 1.st. a 2.st. ZŠ |