 Diagnostika dítěte předškolního věku
|
Číslo akreditace: č.j. 848/2022-4-88 |
Cílem akce je seznámit účastníky s důležitosti diagnostikování dětí a žáků z hlediska jejich rozvoje dle individuálních schopností a dovedností .
Účastníci si uvědomí význam diagnostikování dětí a žáků pro další učení a celoživotní vzdělávání i souvislost diagnostikování se stanovením výchovně vzdělávacího cíle.
Do obsahu semináře budou zařazena níže uvedená témata:
- Pedagogická diagnostika v požadavcích RVP PV, RVP ZV
- Pedagogická diagnostika jako vědní disciplína zabývající se diagnostikováním
- Formulace cílů výchovně vzdělávacího procesu na základě diagnostiky dítěte, žáka
- Diagnostická činnost učitele
- Pedagogická diagnostika neformální, formální, současné přístupy
- Požadavky na diagnostickou činnost, individuálnost, komplexnost, integrativnost, kontinuálnost, konkrétnost, objektivnost, konsenzualita, prognostický charakter, pedagogický optimismus
- Etapy pedagogické diagnostiky
- Typy diagnostikování, vstupní diagnostika, průběžná diagnostika, výstupní diagnostika
- Metody pedagogické diagnostiky
- Rozvoj grafomotoriky a vizuomotoriky
- Zrání x učení, školní zralost x školní připravenost, složky školní zralosti, diagnostika školní zralosti
- Diagnostické nástroje k diagnostice zrání a k diagnostice učení
- Společné vzdělávání a diagnostika
Celý semináře bude podložen příklady z praxe
|
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ |