 Rozvoj čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku - 8 vyučovacích hodin
|
Číslo akreditace: 27770/2019-1-853 |
Cílem semináře je objasnění potřeby rozvoje předčtenářské gramotnosti v souvislosti s rozvojem psychických schopností a kognitivních funkcí u dětí v mateřské škole a vzhledem k rozvoji čtenářských strategií. Získat inspiraci a konkrétní náměty pro práci s literárním dílem v MŠ
1. část :
Čtenářská pregramotnost v praxi mateřských škol
a) cíle čtenářské pregramotnosti
b) čtenářské strategie a jak je rozvíjet v předškolním věku
c) oblasti čtenářské pregramotnosti aneb Co a kdy podporovat
d) posloupnosti rozvoje aneb Co dítě zvládá a kam dále směřovat
2. část :
Integrované bloky jako jedna z cest k rozvoji čtenářské pregramotnosti
a) Všichni letí na koštěti
b) Z pohádky do pohádky
(Seznámení s knihou, pohádkou, cíle a očekávané výstupy, náměty činnosí, hry pro tematické celky, evaluace, rizika...)
Návrhy praktických činností a projektů
Seminář proběhne ve dvou čtyřhodinových blocích:
1. blok 22.1.2020, 2. blok 5.2.2020
|
Určeno: učitelkám a ředitelkám MŠ |