 Jak porozumět současným dětem ve škole
|
Číslo akreditace: 27770/2019-1 |
Cílem semináře je poukázat na charakteristiku současné generace dětí a zaměřit se na změny v přístupu k nim. Osvětlit význam norem, limitů a pravidel při zachování individuálního přístupu k jednotlivým žákům. Podívat se na možnosti nastavení hranic a pravidel v rámci práce s žáky. Ukázat propojenost práce školy s návaznosti na rodinný systém žáka.
Do obsahu jsou zařazena témata:
- Charakteristika dětí a mládeže narozených po roce 1990
- Posun v rodinném systému
Je potřeba zvážit a přijmout změny, které rodina - rodiny prodělávaly a reagovat na ně i ve školní praxi.
- Normy a jejich zákonitosti v rodině a ve škole
- Autority a jejich význam pro žáka
V čem může pedagog navázat na vztah dítěte k rodičovské autoritě. V čem pedagog může být pro žáka autoritou. Jak posílit roli pedagogického pracovníka, pracovníka ve školství směrem k posílení autority a vzájemné úcty.
- Práce s hranicemi, limity, pravidly.
Vysvětlit podstatu těchto pojmů
|