 Matematická gramotnost aneb proč mám obtíže v matematice?
|
Číslo akreditace: 277702019-1-853 |
Cílem semináře je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů. Získat dovednosti znalostí a kompetence v oblasti matematické gramotnosti.
Seznámit pedagogické pracovníky s technikami, metodikou rozvoje početních dovedností a postupů při obtížích žáků ve zvládání učiva matematiky v oboru přirozených čísel na 1. st ZŠ - nezbytný předpoklad pro práci v matematice na 2. st. ZŠ. Do obsahu jsou zařazena témata : vývoj matematických schopností /
Vymezení pojmů ? porucha učení?- porucha matematických schopností:
dyskalkulie, hypokalkulie...
Stručná charakteristika (symptomatika) dyskalkulií: praktognostické, verbální, grafická, operační, ideognostická, lexická.
Příčiny matematických obtíží
/- osobnost učitele, osobnost žáka ; rodinné prostředí, metoda výuky.../; absence korekce , reedukace obtíží ? základní podmínky v přístupech,
požadavcích etc.
Obecná doporučení - získání důvěry, budování pocitu spoluodpovědnosti, budování partnerských vztahů - přístup komplexní, týmový s akceptací chápání podstaty vývojových poruch učení.
Metodika práce s žáky
Ověřené praktické postupy/ korekce, reedukace - zmírnění obtíží /; příklady metod a cvičení
|
Určeno: pedagogům 1. stupně ZŠ , vychovatelkám ŠD |