 Osobnostně sociální rozvoj pedagoga - 24 vyučovacích hodin
|
Číslo akreditace: 28911/2017-1 -1136 |
Cílem vzdělávacího programu je podpořit pedagogy ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově, rozvoj profesionální sebereflexe .
Na základě konkrétních situací pochopí, jak lze rozvíjet vlastní kompetence, osobní kvality, prohloubí své komunikativní a kooperativní dovednosti, kompetence pro vzdělávání bez předsudků.Účastníci se obeznámí se sebereflexi jako s procesem, v němž se zamýšlí nad svými znalostmi, dovednostmi, hodnotami, postoji a výsledky své práce v návaznosti na pochopení a uchopení problematiky chování žáků a spolupráce s rodinou. Naučí se vhodně volit a využít praktické metody tak, aby byly co nejefektivnější. Do obsahu budou zařazená níže uvedená témata:
1. setkání
- profesní růst a rozvoj pedagoga
- autoevaluace pedagoga
- oblast hodnocení
6 vyúčovacích hodin Lektor : PhDr. Jan Svoboda
2. setkání
- poznávání lidí a mezilidské vztahy
- skupinová dynamika jako výsledek interakce členů
- specifika komunikace s rodinami a žáky z odlišného sociokulturního prostředí
6 vyúčovacích hodin Lektor : PhDr. Jan Svoboda
3. setkání
- psychohygiena
? techniky zvládání stresových situací a pracovní zátěže ve školním prostředí
4 vyučovací hodiny lektor. Ing. Jitka Hanusová
4. setkání
- rozvoj komunikativních a kooperativních dovedností
- specifika práce s žáky se specifickými poruchami učení a chování
8 vyučovacích hodin Mgr. Svatava Vyhlídalová
|
Určeno: pedagogům středních škol a mistrům odborné přípravy |