Matematická pregramotnost - 8 vyučovacích hodin
|
Číslo akreditace: 27770/2019-1-853 |
Seminář je zaměřen na zprostředkování metodiky rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání. Lektorka účastníkům představí metodické postupy v oblasti předčíselných, a matematických představ, dále edukační postupy v rozvoji prostorové orientace, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte.
1. Rozvoj a práce s barvami, poznávání základních geometrických tvarů. Zrakové vnímání2. Rozvoj prostorové představivosti, orientace v prostoru ? pravolevá orientace 3. Rozvoj posloupnosti ? řady, pochopení a práce s pojmy ? první, poslední, druhý?
Pojem skupina předmětů a vztahy mezi předměty ve skupině - tvoření a porovnávání množin s názorem
4. Třídění - společných charakteristik a předmětů - vytváří se dovednost třídit
5. Deficity matematických dovedností , ve vztahu ke školním výkonům
6. Názorná představa o čísle / dítě má osvojeno verbální počítání do 20 ti a zná následnost čísel i to číslo, které předchází ; ví, že určité počty předmětů se vždy se se označují stejnými číslovkami .
7. Vývoj psychických předpokladů pro matematiku v předškolním věku
|