 Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ - šablony
|
Číslo akreditace: 832/2017-1-146 |
Cílem vzdělávacího programu je upozornit učitelky MŠ na vývojová rizika dvouletých dětí a možnosti mateřské školy sanovat jejich potřeby ,upozornit na dominanci vlivu prostředí a na vývoj vlastností dítěte. Vzdělávací program je rozdělen do 3 dnů
1. den
Současné pojetí předškolního vzdělávání.
Inovace RVP PV a RVP ZV.
Integrovaný model vzdělávání / integrovaný, EACEA, ISCED O/.
Služby a péče o děti a dětské skupiny.
Vývojová specifika dětí od dvou let - batolící a předškolní věk
-
2. den ? 8h
Principy psychického vývoje dítěte / .
- adaptační potíže dítěte
-zabezpečení vhodných podmínek: třída ? jeselského typu?-vybavení tříd, nábytek dle požadované ergonomie , hygienické podmínky - přebalovací koutek, snížení počtu dětí ve třídě?
- požadavek školeného personálu - hra a nová dětská zkušenost - počátek spolupráce, korekce chování, ?
- hračky ? stimulují charakter, rozvoj tvořivosti, fantazie, motorické obratnosti ; vhodné typy hraček/ homolog. / co nabízí současný trh
-dosažení kompetencí / pro již tříleté /: potřeby starších dětí ? kvalitativní vyspělost sociální- přijetí řádu a spolupráce , akceptace vrstevníka ;
Co dělat , když se adaptace nedaří ?
-postupy ze strany rodičů k minimalizaci adaptačních obtíží ( , vzájemná komunikace a kooperace, rituály, pozitivní motivace, základní pravidla výchovy batolete, pravdivost informací
- uspořádání rodinného života ve vztahu k vedení dítěte - konformita rodičovského myšlení ? vliv
?módních? trendů ; myšlenkové chyby ? mylná hodnocení rizik, zkreslování důkazů, vyvození mylných závěrů?
- ? narušené rodičovství?
3. den ? 8h
Úskalí batolícího věku:
- absence pohybové aktivity, nedostatečný rozvoj řeči i motoriky,separační úzkost, absence racionálních mechanizmů, deprivace ?z nucené hospitalizace ? v MŠ.
-návštěva MŠ s jeslovým oddělením
společná diskuse- vájemné předán zkušeností z praxe. Návrhy a náměty pro zkvalitnění péče
Termíny: 14.4.,-15..4. a 18.4.2020, vždy 8 vyučovacích hodin
|