Metoda Hejného v matematice na 2. st.ZŠ
|
Číslo akreditace: MSMT-1863/2014-73 |
Seminář nabízí učitelům 2.stupně hlubší proniknutí do vyučování orientovaného na budování schémat, neboli do Hejného vyučovací metody matematice.
V průběhu semináře se seznámí prostřednictvím vlastního řešení úloh v prostředích s poznávacím procesem v matematice, se zásadami, jak tento poznávací proces naplánovat při koncipování výuky.
Podrobněji se společně s lektory budete věnovat prostředím:
KROKOVÁNÍ a DŘÍVKA
Krokování je prostředí, které rozvíjí porozumění čísla jako operátoru a dalších základních pojmů aritmetiky. Na druhém stupni jsou to např. záporná čísla, operace celými čísly, číselná osa, rovnice, absolutní hodnota. Dále toto prostředí významně přispívá k rozvoji řešitelských strategií a rozvoji schopnosti transferu jednoho jazyka do druhého.
Dřívka (manipulativní geometrie)
Dřívka jsou manipulativní prostředí, pomocí kterého si žáci opakují trojúhelníky a čtyřúhelníky, rozvíjejí si představivost, odvozují vztahy pro obvod a obsah, odhalují jednoduché lineární funkce a učí se přehledně si zpracovávat data.
Seminář je praktický a účastníkům bude dán prostor pro řešení případů z praxe.
|
Určeno: učitelům matematiky na 2.stupni ZŠ a odpovídajících tříd víceletých gymnázií, inspektoři, asistenti pedagogů |