Číslo akreditace: 1977/2014-1-122 |
Emoce jsou nejrychlejší komunikační prostředek, který však někdy bývá zdrojem mnoha nedorozumění či konfliktních situací. Správné vnímání emocí nám může pomoci se lépe orientovat v sobě i druhých a ovlivnit jejich chování. Jaké situace ve škole vyvolávají emoce? A jaké konkrétně to jsou? Vzbudit v někom emoce není složité, ale vzbudit emoce, které motivují, tak snadné není. Jak tlumit negativní emoce a posilovat pozitivní? A jak je využít ve svůj prospěch? Nejen na tyto otázky nabízí seminář odpovědi. Seminář si klade za cíl ukázat pedagogům důležitost emocí a cestu, jak lze prostřednictvím pochopení vlastních emocí, ovlivňovat chování žáků. Chápání a prožívání emocí prochází vývojem, v průběhu školního věku se tedy mění. Účastníci se dozvědí, jaká jsou specifika emocí v konkrétním věku (1.stupeň ZŠ, 2.stupeň ZŠ, SŠ). Pochopení emočního vývoje pomůže pedagogům lépe chápat chování i reakce svých žáků. Dobrá znalost problematiky emocí je pro pedagoga velmi cenným nástrojem, který mu může být velmi užitečný např. při zvládání problémových žáků. Součástí semináře jsou i příklady z praxe, hry a techniky týkající se emocí a věkově diferencované metody práce s emocemi. Přínosem semináře budou poznatky obohacující nejen rovinu pracovní, ale i rovinu osobnostní.
|