 Styly učení žáka i učitele
|
Cílem semináře je vybavit účastníky dovednostmi a kompetencemi k efektivnímu vedení výuky na základě výběru vhodných metod a forem práce podle klimatu třídy. Účastníci získají dovednosti, prostřednictvím kterých zjistí učební potřeby a rozpoznají styly učení žáků. Na základě toho mohou přizpůsobit svůj učební styl potřebám třídy i jednotlivců. Důraz bude kladen především na ty metody, které podporují u žáků sebeučení, učení se navzájem, dále na týmovou spolupráci a na motivační metody .
? Motivace a motivační faktory jako nástroj k posílení pozitivního, nekonfliktního klimatu třídy
? Diagnostika vyučovacího stylu učitele a učebního stylu žáka v podmínkách školního prostředí
? Metody a formy práce - didaktické hry, činnostní aktivity a postupy založené na principech aktivního učení, komunikace a spolupráce, které mohou sloužit nejen ke zpestření výuky a k motivaci učiva, ale i k efektivnímu nácviku a upevňování nových poznatků a dovedností a k procvičování učiva.
? Diskuse, výměna zkušeností, didaktický rozbor, hodnotová reflexe.
V závěrečné diskusi proběhne výměna praktických zkušeností.
?
|
Určeno: pedagogům ZŠ a SŠ |