Stres - náš každodenní společník
|
Číslo akreditace: 1977/2014-1-122 |
?
Program je v akreditačním řízení
Cílem semináře je teoreticky i prakticky seznámit pedagogy s možnostmi prevence v oblasti vlastní psychohygieny a s jednoduchými relaxačními technikami. Na základě rozboru konkrétních situací z praxe si účastníci prohloubí schopnosti a dovednosti při zvládání stresových situací a pracovní zátěže, které mohou vést k pocitu vyhoření.
Obsah ? vlastní témata semináře:
1. Úvod do oblasti psychohygieny pedagoga:
- seznámení s problematikou syndromu vyhoření, obecné příčiny SV
- diagnostika zátěžových situací a specifických příčin vyhoření u pedagogických pracovníků
2. Vytváření vhodného pedagogického a pracovního prostředí školy:
- strategie řešení krizových a stresových situací ve vztahu ke kolegům
- principy komunikace a spolupráce v učitelském sboru
- pravidla a chování mezi kolegy ve škole
3. Techniky zvládání stresových situací a pracovní zátěže ve školním prostředí:
- sebepoznání, rozpoznání osobních stylů chování ve stresových situacích
- psychohygienická doporučení
- osvojení si postupů a technik, jak SV předejít - jak správně relaxovat, odpočívat
4. Diskuse, výměna zkušeností
|
Určeno: pedagogům a vedení SŠ |