Práce s portfoliem v předškolním zařízení
|
Číslo akreditace: ččíslo akreditace 848/202 |
Cílem je seznámit účastníky jak využít portfolio v profesním životě. Uvědomění si, že portfolio můžeme využít jako jeden z podkladů a součást pro hodnocení dětí a žáků a sledování jejich individuálních pokroků. Chápat portfolio jako podnět ke spolupráci rodiny a školy.
Seminář bude veden jako aktivizující výklad doplněný ukázkami z praxe. Účastníci budou mít možnost diskutovat nad vlastním příkladem portfolia a nad svými zkušenosti při vedení a práce s ním a jak portfolio využít pro svou práci s dětmi a žáky při stanovaní cíle výuky, jak ho využít při hodnocení jejich individuálních pokroků
Do obsahu semináře budou zařazena táto témata:
- Definice a význam portfolia
- Portfolio jako cíl rozvoje osobnosti dítěte a žáka a sledování individuálních pokroků
- Praktické činnosti ? co účastníci ví o portfolia, případně k čemu jim slouží a jaké druhy portfolií znají
Portfolio jako diagnostický prostředek
- Obsah portfolia
Typy portfolií
- Diagnostické portfolio a práce s ním
- Význam diagnostického portfolia
Funkce diagnostického portfolia
- Forma portfolia
- Obsah portfolia
- Praktické činnosti ? tvorba portfolia
Struktura a východiska portfolia
- Obsah a zobrazovací prostředky
- Osoby ovlivňující podobu portfolia
Využití portfolia ke spolupráci s ostatními vyučujícímu, s rodinou a poradenským zařízením
- Potenciál diagnostického portfolia
Práce s portfoliem z hlediska dětí, žáků, učitelů a rodičů
|
Určeno: učitelkám MŠ a pedagogům 1.st. ZŠ |